UF i Draknästet

UF-företagare marknadsförde sig

Under onsdagen anordnades en lokal version av den populära TV-serien Draknästet i Hultsfreds kommunhus. Idén går ut på att UF-företagen presenterar sin verksamhet och affärsplaner för att bli bedömda av en jury.

13 elever från Hultsfreds gymnasium var representerade som alla studerar vid Ekonomiprogrammet.
UF-företagen på plats var Boozt Yourself UF, Fortitude UF , Hang IT UF och Press’n Zip UF.

Juryn bestod av Joakim Svensson Master Die Casting, Johan Klavins Barn och Utbildningskontoret och
Annelie Ohlsson och Ulrika Stolt från Utvecklingskontoret, Hultsfreds kommun.

Flera parametrar vägs in i bedömningen så som graden av entreprenörskap, framträdande, bärighet i idé och produkt/tjänst, förmågan att marknadsföra sig samt det allmänna helhetsintrycket.

– Vi ser detta som ett bra tillfälle att fånga upp framtidens entreprenörer. Målet är att fler elever ska vilja starta UF-företag och detta är ett led i detta arbete, säger Ulrika Stolt, näringslivssamordnare vid Utvecklingskontoret.

Juryn utser en vinnare som får ta emot priset som årets UF-företag vid Företagargalan som äger rum 28 april på Hotell Hulingen.