Additivt Teknikcenter

Idag var det invigning av Additivt Teknikcenter i våra nyrenoverade lokaler på Hultsfreds gymnasium. Eleverna på vårt nystartade gymnasieprogram 3D-teknik och modern produktion, Industritekniska programmet, kommer att gå sin utbildning i det nya Additiva teknikcentret och får därmed tillgång till modern teknik och kompetens där Additiv tillverkning står i fokus.

”Vi ger eleverna en unik tillgång till 3D-utskrifter i metall och man kommer att lära sig både traditionell teknik och det allra senaste inom modernt tillverkning i industrin. Eleverna kommer att bli mycket eftertraktade på arbetsmarknaden.”

Om du är intresserad av teknik, programmering, 3D-modellering och industriteknisk produktion är detta ett program för dig. Utbildningen handlar mycket om datorstyrd produktion och programmering av maskiner för produktion. Du lär dig både traditionell CNC-teknik och modern 3D-printing.

Läs mer om 3D-teknik och modern produktion, Industritekniska programmet.