Naturguidning

En heldag med naturguidning tillsammans med Barn- och fritidsprogrammet. Vi besökte och lärde oss mer om lokala sevärdheter som More kastell, Dackegrottan, Gibbehult med mera. Eleverna har under projektet besökt vår turistbyrå, fått föreläsning på Rock City med Ida Junker kring Story Telling, lärt sig vikten av begrepp och berättarkonst, producerat informationsblad och sammanställt bakgrundsinformation om objektet/platsen. Historia, nutid, kartor, bilder, turistiskt värde med mera.

Målet har varit dagens redovisningar med tillhörande material för att planera och leda presentationer av olika turismobjekt i vårt närområde.

”Att få blanda teoretiskt arbete med så här praktiskt arbete är det som gör BF så roligt” sa en av eleverna.

Läs mer om Barn- och fritidsprogrammet