Foto: Berthold Nilsson

Om Hultsfreds gymnasium

Hållbar utbildning
– till nytta för dig, för andra och för världen

Hultsfreds gymnasium ligger centralt i naturskön miljö, nära Hagadals fritidsanläggning med simhall och sporthall, där all idrottsundervisning är förlagd. Skolan har även en hälsosatsning som bland annat innebär att elever får träna gratis i kommunens alla idrottsanläggningar.

Centrum, buss och järnvägsstation med direktlinje till Kalmar och Linköping finns på bekvämt gångavstånd. I Hultsfred är det nära till allt.

I skolans moderna lokaler går cirka 500 elever. Varje elev har också en egen personlig dator under sin tid på skolan.

Vi erbjuder åtta nationella gymnasieprogram och introduktionsprogrammen. Vi erbjuder också Anpassad gymnasiesskolan med två nationella program samt individuellt program. Varje program innehåller ett utbud av programfördjupningar. Du kommer att möta cirka 80 medarbetare, som brinner för att göra dina gymnasieår intressanta, roliga och framförallt mycket lärorika.

Kontakter