Bangladeshäventyret närmar sig!

BangladeshSöndagen den 1 februari startar äventyret för sju elever från Samhälls- och Ekonomiprogrammet på Hultsfreds Gymnasium. Eleverna kommer i Bangladesh jobba med sina Gymnasiearbeten som på olika vis är knutna till landet. De kommer under sin vistelse få besöka några av Bangladesh viktigaste näringar i form av jordbruk, konfektionsindustri, tegelbruk mm. De kommer även göra ett dagsbesök i Dhaka en liten stad på cirka 16 milj/inv. Huvudmålet är dock att de ska bo i bengalisk familj på landsbygden under cirka tio dygn och på så vis komma lite under ytan på en helt ny kultur.

BangladeshSom förberedelse har vi haft besök av Bosse Kramsjö. Bosse har en enorm erfarenhet av Bangladesh efter att ha bott och arbetat landet i olika omgångar. Han har även skrivit böcker och artiklar om landet och kan därför ge eleverna tips på olika infallsvinklar till sina Gymnasiearbeten.Bangladesh

Om tekniken är med oss hoppas vi kunna skicka hem lite rapporter till hemsidan om hur vi har det.

Ola & Annemo