Besöksdag – Idag har vi besök av årskurs 9

Besöksdagen är igång och skolan gästats idag av elever från årskurs 9 på Albäcksskolan, Hultsfred och Prolympia, Virserum. Våra egna gymnasielever jobbar hemifrån och några deltar via länk för att berätta hur det är att vara elev på Hultsfreds gymnasium. Arbete på distans med hjälp av teknik är våra elever lite av experter på numera. Det visar Samhällsvetenskapsprogrammet, med flera, upp goda exempel på.

Alla våra program informerar och presenterar skolans lokaler, lärare och programmens innehåll. Det genomförs också olika aktiviteter. Idag får besökarna prova på hur det är att ha lektion på gymnasiet. Allt från studieteknik och teori, till praktiska uppgifter och laborationer.

Naturvetenskapsprogrammet genomför exempelvis en laboration där man tillverkar egen hudkräm. På El- och energiprogrammet fick eleverna testa sin fingerfärdighet när kablage skulle kopplas, 3D-teknik och modern produktion, Industritekniska programmet visade både traditionell tillverkning inom industri och hur man skapar och skriver ut 3D-modeller i både plast och metall.

Vård- och omsorgsprogrammet visade upp sina metodrum och pratade bland annat om säkra lyft inom vården. Hotell- och turismprogrammet gjorde ett givande besök på Palace Hotell som var mycket uppskattat av eleverna.

Programmen på Hultsfreds gymnasium

Läs mer om våra program och hitta det som passar just dig. Har du frågor så finns det kontaktpersoner längst ner på sidan för varje program. Du kan också kontakta våra vägledare som hjälper till och svarar på dina frågor. Du hittar vägledarna längst ner på den här sidan.

Kontakter

Jennie Emanuelsson

Studie- och Yrkesvägledare gymnasiumTELEFON: 010-354 26 14E-POST: jennie.emanuelsson@hultsfred.seAdministration